Foamea de valori umane a societăţii româneşti

Dintre toate forţele acuzate de omogenizarea minţii actuale a românilor, mass-media a fost şi este cel mai mult criticată. Nu cred că un adevărat intelectual român cu circumvoluţiuni cerebrale adânci nu incriminează, mai ales televiziunile, de standardizarea vorbirii, a obiceiurilor sau pervertirea gusturilor. Unele programe de televiziune sunt ca un tăvălug ce striveşte creierul românilor şi îl transformă într-o foaie de hârtie netedă, fără valoare. Televiziunile au ajuns să producă un număr destul de mare de „specialişti ai timpului liber”, tipurile de discuţie fiind mai rele decât limbajul de lemn sec al propagandiştilor de partid, provocând valuri îndoielnice de aşa-zise vedete pe care, personal, le consider şi le numesc „vedete de mucava”. Numărul amuzamentelor, jocurilor, hobby-urilor pe sticla televizorului apar spontan şi rapid, dând naştere unei subculturi în care stai la televizor şi admiri, de exemplu în serialul „Temptation Island - Insula iubirii”, trupuri bine lucrate, aproape goale şi cu tatuaje peste tot, mai ales în zonele intime, dar cu „creierul de găină beată”, în cel mai fericit caz. Când vezi asemenea analfabeţi prezentaţi ca mari vedete, te cuprind frigurile, mai ales când răspund la orice întrebare mono sau bi-silabic: „Ok” sau „Totul este ok”.
În trecut, un om ce trăia într-o societate fie ea capitalistă sau socialistă, putea să spere că sistemul de valori publice va rămâne acelaşi cel puţin pentru o viaţă de om, acum acest lucru nu mai este valabil. După 1989, au intrat şi în cinematografele şi televiziunile noastre filmele americane. Desigur că undeva la Holywood se creau adevăraţi eroi legendari, dar care, totuşi, să recunoaştem, au rezistat timpului. Astfel, James Dean a reprezentat pentru multă vreme adolescentul răzvrătit împotriva unei societăţi alienate a capitalismului sălbatic. De asemenea, Elvis Presley, regele rock-and-roll-ului, uimea Statele Unite ale Americii cu cântecele sale, urmat apoi în Europa de formaţia Beatles, cu coafuri extravagante şi costume exotice, dar şi cu melodii nemuritoare. A venit vremea ulterior, pe la sfârşitul anilor ’60, altor eroi legendari, Che Guevara, veşnicul revoluţionar, Bob Dylan, Joan Baez şi multor altora.
În România anilor trecuţi am avut modele extraordinare de urmat, de exemplu actorii: Florin Piersic, Draga Olteanu Matei, Adela Mărculescu ş.a.m.d., care trăiesc şi astăzi şi ne mândrim cu ei. Astăzi căutăm - sau mai corect spus, tinerii caută - eroi sau modele de viaţă la televizor, iar când butonăm televizorul observăm că ne inundă micile ecrane cel mai adesea emisiuni ca: „Roata Norocului”, „Bravo, ai stil”, „Insula iubirii”, „Ferma vedetelor”, „Burlacul”, „Fermier, caut nevastă” şi multe alte asemenea, de prost gust, majoritatea inspirate din emisiunile din occident. Această abundenţă de „nimic” pe sticla televizorului ne molipseşte tinerii de cea mai răspândită boală contemporană, care este mai periculoasă decât cancerul, şi care este „criza de identitate”. Din păcate, societatea nou creată în România după 1989, societatea capitalistă, oferă din ce în ce mai puţine „rădăcini” pentru tineretul nostru de a descoperi şi dezvolta adevăruri durabile şi nobile.
L-am întrebat, nu demult, pe marele actor Florin Piersic cum, sau prin ce metodă, putem deschide gustul pentru frumos al tinerilor noştri ori cum să-i iniţiem în înţelegerea actului artistic? Răspunsul a fost categoric: revenirea la adevăratele valori naţionale. Şi este clar că are dreptate, dar cu aceste emisiuni la televizor, de genul „Insula iubirii”, nu se poate face acest lucru; şi din păcate, constatăm pe zi ce trece că tot mai mulţi tineri sunt rupţi de rădăcini şi-şi pierd orice apartenenţă la valorile naţionale ale Poporului Român. Vizionând aceste emisiuni „de doi lei”, tinerii români trăiesc într-un mare stil fals, fiţos, dar fără nici cea mai mică urmă de valoare umană şi naţională. Atenţie, tineri români, nu consumaţi stilul de viaţă expus la televizor! Este pericol de moarte; moarte a sufletului!

Categorie: