Podul Minciunilor din Blaj, reabilitat şi modernizat; va avea cinci benzi şi două trotuare acoperite

Autor:

Podul Minciunilor din Blaj, un obiectiv construit în urmă cu peste 50 de ani şi despre care autorităţile locale susţin că, în urma modernizării, va fi una dintre cele mai spectaculoase construcţii din România, va fi reabilitat de către o firmă din localitatea Şelimbăr, judeţul Sibiu, printr-o investiţie de peste 1,7 milioane de lei.
„Am semnat contractul de proiectare şi de execuţie pentru reabilitarea şi modernizarea Podului Minciunilor. Astăzi, la sediul Primăriei Municipiului Blaj, am semnat contractul pentru „achiziţie proiect tehnic şi execuţie lucrări - Realizare pasaj superior peste calea ferată (Podul Minciunilor)”, cu câştigătorul licitaţiei, Retter Projectmanagement SRL Şelimbăr”, a anunţat miercuri (30 iunie 2021 - n.n.), pe Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.
Potrivit edilului, valoarea contractului este de 1.749.709, 85 lei, fără TVA, iar termenul de realizare este de şase luni pentru proiectare şi de 18 luni pentru execuţia lucrărilor.
„Prin semnarea acestui contract, facem un nou pas în vederea realizării unei investiţii foarte importante pentru Blaj, care va rezolva dificultăţile create de traficul rutier din zonă. Noul pod va avea cinci benzi de circulaţie rutieră şi două benzi pentru circulaţia pietonală (trotuare acoperite şi încălzite) şi va fi una dintre cele mai spectaculoase construcţii din România, cu soluţii arhitecturale contemporane care respectă patrimoniul existent în zonă”, a arătat primarul Rotar.
Podul Minciunilor face legătura între zona centrală şi cartierul Hulă şi asigură conexiunile rutiere pe DJ 107 pe direcţiile Târnăveni, Târgu-Mureş şi Alba-Iulia, iar pe DN 14 B, pe direcţiile Mediaş, Sibiu, Alba-Iulia şi Cluj-Napoca.
Construit în 1969, podul a intrat în proprietatea publică a municipiului printr-o hotărâre de guvern adoptată anul trecut, la peste patru ani de când autorităţile locale au început demersurile în acest scop.
Podul nu a fost cuprins de CFR în proiectul european de reabilitare a coridorului IV paneuropean şi, ca atare, acest fapt a adus Blajul în situaţia de a face din preluarea podului în proprietatea comunităţii „un obiectiv major”.

Categorie: